Stokrát si můžete říkat, že už na to Atomicu neskočíte… A stejně si je vyzkoušíte. A je konec, mají vás tam, kde vás chtěli mít.
Novou technologii Servotec, jež se letos poprvé objevuje jednak na top sportovních modelech GS a SL, ale také na univerzálce Redster X a dokonce i na dámských lyžích, opět provází bohorovná přirovnání a v podstatě nic neříkající “technické informace”. Servotec, posilovač řízení…
Tohle není reklama, která by na nadprůměrně znalého a od přírody podezřívavého českého lyžaře platila, tohle může platit na Němce, anebo spíš na Rusy. Že je před vázáním na lyži jakýsi tenký prut vidíme všichni a že asi bude přimontovaný tak, aby se pod ním lyže mohla hezky ohýbat, si většina z nás umí domyslet. Pohádka je tentokrát stručnější, než tomu bylo v době představení Doubledecku, takže nám nezbude, než si tu slávu vyzkoušet.
No a jsme v tom zase. Nekompromisní hranění, na lyže pro veřejnost překvapivě vysoká stabilita, hlavně ale úžasně plynulé prohnutí a lahodný tah obloukem. Přitom relativně snadná ovladatelnost, přijatelná točivost. Ano, takto si představuji podařený mix vlastností z říše RACE a PUBLIC sport.
Obřačka Redster G9 je na public ski hodně sportovní. Takže pokud vám většina GS lyží prodávaných na pultech běžných lyžařských prodejen přijde měkká, pomalá a zkrátka málo race, hoďte sebou. Existuje důvodné podezření, že Atomic zase, podobně jako s Doubledeckem, napříště ubere plyn a přidá na komfortu. A to už nás nebude zajímat.
ATOMIC REDSTER G9
geometrie: 110/68/97 mm, rádius 18,4 m/177 cm
Text: Ondřej Katz