Technický prototyp prvního výhradně elektricky poháněného SUV od audi zdolal koncem ledna legendární sjezdovku Streif. Vyjel přitom i úsek „Mausefalle“, který je se sklonem 85 procent nejstrmější částí ohromující sjezdovky, kde se každoročně utkávají nejlepší sjezdaři světa.
„Při senzačním výjezdu po ‚Mausefalle‘ jsme znovu zkoumali limity a ukázali, co je technicky realizovatelné s technologií quattro v elektromobilu,” uvedl Peter Oberndorfer, vedoucí komunikace společnosti. Letošní lednový “závod” v Kitzbühelu navázal na podobné extrémní akce s modelem Audi e-tron v Pikes Peaku, na solné pláni v Namibii nebo v berlínské vysokonapěťové zkušebně.
Pro zdolání „Mausefalle“, která je nejstrmějším úsekem sjezdovky Streif v Kitzbühelu, využil prototyp e-tron speciální pohon quattro se dvěma elektromotory na zadní nápravě a jedním elektromotorem na přední. Díky tomu dosahuje celkového nejvyššího výkonu až 370 kW a točivého momentu na kolech 8920 N.m. Tím byl zaručen dostatečný výkon pro mimořádné stoupání. Technici Audi navíc přizpůsobili speciálním podmínkám na sjezdovce Streif software pro řízení točivého momentu a rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Potřebnou adhezi na sněhu a ledu zajistily 19“ pneumatiky s hroty, které byly vyrobeny speciálně pro tuto zkušební jízdu.
„Zdolání 85procentního stoupání zní na první pohled nemožně,“ říká Mattias Ekström, který seděl za volantem e-tronu. „Dokonce i mě překvapilo, jak si tento automobil poradil s tak náročným terénem,“ vysvětluje mistr světa v rallycrossu a dvounásobný mistr DTM, který řadí tento zážitek mezi své nejvýjimečnější zkušenosti.
Technický prototyp vozu byl pro nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti vybaven ochranným rámem pro případ převrácení a závodním sedadlem s šestibodovým bezpečnostním pásem. Samotné vozidlo bylo opatřeno jištěním proti pohybu dozadu prostřednictvím lana, které však nebylo připojeno k žádnému tažnému zařízení.